Як працює механізм відключення переднього моста Нива: принцип роботи та особливості

Як працює механізм відключення переднього моста Нива?

Механізм відключення переднього моста є однією з основних особливостей автомобіля ВАЗ-2121 «Нива». Ця система дозволяє водієві відключати передні колеса від приводу, що, в свою чергу, позитивно впливає на шляхово-проїзні якості та тягу автомобіля. З’ясуємо, як саме працює цей механізм та які його особливості.

Основний принцип роботи механізму відключення переднього моста на «Ниві» полягає в тому, що водій може перемикати переднє колесо з повною передачею крутного моменту на задні колеса в режим передачі тяги на всі чотири колеса (4WD) на одне з задніх коліс.

Для цього використовується блокування диференціала заднього моста, яке дозволяє передавати крутний момент на заднє колесо, яке має більший коефіцієнт тертя з поверхнею проїзду. Завдяки цьому, автомобіль отримує покращену тягу при проїзді по складних дорогах, бездоріжжю або в умовах запиленості.

Застосування механізму відключення переднього моста на Ниві дозволяє значно збільшити прохідні характеристики автомобіля та зробити його набагато більш універсальним.

Одна з особливостей системи відключення переднього моста на Ниві або, як її ще називають, системи приводу 4×4, – це можливість перемикати передні колеса на задні в будь-який момент. Водій може самостійно прийняти рішення про увімкнення або вимкнення приводу на передні колеса, враховуючи дорожні умови та складність терену.

Як працює механізм відключення переднього моста Нива:

Як працює механізм відключення переднього моста Нива:

Механізм відключення переднього моста у автомобілях Нива виконує важливу функцію, дозволяючи водіям переключатися з повного приводу на задній привід. Це особливо корисно в умовах дорожнього покриття з низьким опором, таких як асфальт, де повний привід може залишатися неефективним і затратним. Також, при використанні заднього приводу, економиться паливо, тому що передні колеса не виконують додаткової роботи.

Механізм відключення переднього моста складається з таких основних компонентів:

  1. Ручного важеля відключення у салоні автомобіля – за допомогою цього важеля водій може відключити передні мости.
  2. Важеля у роздатковій коробці, що переключає перемикачі – коли водій переключає важіль у салоні автомобіля, цей важіль передає сигнал до роздаткової коробки.
  3. Важеля на передній ведучій осі – цей важіль необхідний для фізичного відключення передніх мостів. Вода обертає важель і від’єднує шпиндель, в результаті чого передні колеса перестають бути ведучими.

Процес відключення переднього моста починається з переключення важеля у салоні автомобіля. Це управління передається до роздаткової коробки, яка відключає передні мости. При відключенні, передні колеса повністю розриваються з передньої ведучої осі і не отримують крутного моменту з двигуна.

Важливо зазначити, що відключення переднього моста Нива може виконуватися тільки при руху автомобіля з вимкненим блокуванням між мостами. Крім того, відключення переднього моста не рекомендується при високій швидкості або на злизаних або обмерзлих дорогах, оскільки це може призвести до втрати контролю над автомобілем.

Принцип роботи та основні етапи

Принцип роботи та основні етапи

Механізм відключення переднього моста на автомобілі Нива працює на принципі вручного механізму. Основна задача цього механізму полягає в забезпеченні безперешкодного руху автомобіля з включеним лише заднім мостом, що дає можливість легко подолати складні перешкоди в бездоріжжі та глибокому снігу.

Основним етапом роботи механізму відключення переднього моста є розкріплення диференціала передньої осі від колісних вісей. Це здійснюється за допомогою спеціального важеля, який знаходиться в розпорядженні водія. Важіль має дві позиції: “Включено” і “Відключено”. При перемиканні в позицію “Відключено”, відбувається розкріплення передніх коліс від диференціала передньої осі, що призводить до відключення переднього моста.

Після розкріплення передніх коліс від диференціала, можна безперешкодно рухатися лише заднім мостом, тобто задні колеса приводять автомобіль у рух. Це дозволяє автомобілю легко подолати перешкоди, такі як глибокий сніг, грунтові ями або нерівності без додаткових зусиль.

ПеревагиНедоліки
  • Зменшення зносу переднього моста;
  • Економія пального за рахунок меньшого опору від спрацьовування переднього моста;
  • Збільшення маневреності автомобіля;
  • Покращення керованості на бездоріжжі або складних дорожніх умовах;
  • Обмежена можливість безпечної їзди на великій швидкості;
  • Зменшення максимальної швидкості;
  • Зниження стійкості автомобіля на дорозі.

У разі, коли необхідно повернути передній міст у робоче положення, достатньо перекласти важіль у позицію “Включено”. Це дозволяє включити передні колеса в роботу і повернути автомобіль в звичайний режим руху з повним приводом.

Особливості роботи механізму

Особливості роботи механізму

  • Механізм відключення переднього моста на автомобілі Нива має декілька особливостей, які же дозволяють водієві зручно керувати автомобілем в умовах бездоріжжя, снігу або глибокого ґрунту.
  • Одна з особливостей полягає в тому, що відключення переднього моста може здійснюватися в будь-який момент під час руху. Це дає можливість водієві залежно від зовнішніх умов та дорожніх обставин самостійно встановити тип приводу на колеса, що значно поліпшує керованість і прохідність автомобіля.
  • Механізм відключення переднього моста Нива виконаний максимально просто і надійно. Він забезпечує переключення між двома типами приводу: повний привід на всі колеса та задній привід з відключеним переднім мостом.
  • Робота механізму базується на сполученій роботі деякого числа шестерень і пластинок. При відключенні переднього моста шестерні підводяться до пластинок, що пережимають пружину і, таким чином, забезпечують відключення передачі обертального моменту на передні колеса автомобіля.
  • Однією з переваг такого механізму є його простота. Частини механізму розташовані в захищеному від ударів та бруду місці, що сприяє його тривалому та надійному функціонуванню. Крім того, демонтаж і монтаж такого механізму можливі без особливих труднощів з використанням простих ручних інструментів.